بیو گرافی کامل eminem
 
ahang va barname haye rooze donya
download behtarin ahang ha va barname ha
سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, :: 23:20 ::  نويسنده : hosseyn       
نام اصلی مارشال بروس مدرز سوم
نام مستعار اسلیم شیدی(Slim Shady)
زادروز ۱۷ اکتبر ۱۹۷۲ ‏(۳۹ سال)
۲۵ مهر ۱۳۵۲
سنت جوزف, میسوری
اهل کشور دیترویت، میشیگان، ایالات متحده آمریکا پرچم ایالات متحده آمریکا
سبک‌ها هیپ هاپ
کار(ها) خواننده، بازیگر، تهیه کنندگی آهنگسازی
مدت کار ۱۹۹۵-تاکنون
نقش‌های
مرتبط
دی توالو، دکتر دره، جی-زی، رویس دا ۵'۹"،اسلاترهاوس، آلکمیست، اوبی ترایس، تریک تریک، لوید بنکس، بد میتس اویل، کشیس
وب‌گاه eminem.com



مارشال بروس مدرز سوم (به انگلیسی: Marshall Bruce Mathers III)[۱] معروف به امینم (به انگلیسی: Eminem) واسلیم شیدی (Slim Shady) آهنگساز، تهیه‌کننده، هنرپیشه و خوانندهٔ رپ اهل آمریکا است.

امینم قبل از شروع کار خوانندگی به عنوان یک تک‌خوان، عضو گروه رپ «دی ۱۲» بود که در سال ۱۹۹۶ شروع به کار کرده بود. گروه «دی ۱۲» پس از موفقیت انفرادی امینم موفقیت بسیاری کسب کرد. او همچنین یکی از اعضای گروه دو نفرهٔ «بد میتس اویل» نیز می‌باشد.

امینم در سال ۱۹۹۹ و با انتشار اولین آلبوم استودیویی‌اش با نام «اسلیم شیدی ال پی» به سرعت در بین مردم محبوب شد. این آلبوم توانست جایزهٔ گرمی «بهترین آلبوم رپ» را بدست آورد. آلبوم بعدی او «مارشال مدرز ال پی»[۲] بود که عنوان سریعترین فروش آلبوم یک خوانندهٔ انفرادی در آمریکا را کسب کرد و توانست جایزهٔ گرمی «بهترین آلبوم رپ» را بدست بیاورد. آلبوم سوم او با نام «نمایش امینم»[۳] به پرفروش‌ترین آلبوم جهان در سال ۲۰۰۲ تبدیل شد و چند جایزه گرمی نیز دریافت کرد و باعث شد که امینم به عنوان اولین رپری شناخته شود که ۳ بار جایزهٔ «بهترین آلبوم رپ» را پشت سر هم کسب کرده‌است. تعداد جایزه‌های گرمی او تا به امروز به ۱۳ عدد می‌رسد. امینم بعد از تور جهانی‌اش در سال ۲۰۰۵، مدتی از کارش کناره گرفت. او در سال ۲۰۰۹ آلبوم «برگشت» منتشر کرد. سپس در سال ۲۰۱۰ آلبوم «ریکاوری» را منتشر کرد که به موفقیت جهانی رسید و به پرفروش‌ترین آلبوم جهان در سال ۲۰۱۰ و همچنین پرفروش‌ترین آلبوم دیجیتال تاریخ موسیقی تبدیل شد.

تا با امروز ۸۰ میلیون نسخه از آثار امینم به فروش رفته است که باعث شده او به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان تبدیل بشود. در سال ۲۰۱۰ اعلام شد که امینم پرفروش‌ترین خوانندهٔ ده سال گذشته نیز بوده است.

در فهرست «۱۰۰ هنرمند عظیم موسیقی جهان در تمام دوران‌ها» که در سال ۲۰۰۵ و توسط شبکهٔ وی‌اچ‌وان رده‌بندی شد، امینم رتبهٔ ۷۹ را بدست آورد.[۴] او توسط مجلهٔ رولینگ استون در رتبهٔ ۸۲ فهرست «۱۰۰ هنرمند عظیم جهان در تمام دوران‌ها» قرار گرفت.[۵] همچنین او عنوان «بهترین رپر زندهٔ جهان» را از مجلهٔ «وایب» در سال ۲۰۰۸ دریافت کرد.[۶] امینم و گروه دی ۱۲ در کل ۱۰ آلبوم شمارهٔ یک در جدول بیلبورد ۲۰۰ دارد.[۷] او ۱۳ قطعه شماره یک در سراسر دنیا دارد. امینم در دسامبر ۲۰۰۹ جایزهٔ «هنرمند دهه» را از مراسم جایزهٔ بیلبورد دریافت کرد.[۸]

به گفتهٔ مجلهٔ بیلبورد، ۲ آلبوم از پنج آلبوم پرفروش دههٔ ۲۰۰۰ -در سراسر دنیا- متعلق به امینم است.[۹][۱۰] در سال ۲۰۱۰ اعلام شد که موسیقی امینم ۹۴ میلیون بار (بیش از هر خوانندهٔ دیگری) تکثیر شد. [۱۰]


نظر یادتون نره


 
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahang haye rooze donya و آدرس donya-ahang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



کد و ابزار ساخت کد

لطفا سوال هایی که جوابشان بله یا خیر است بپرسید و از جواب ها ناراحت نشوید:

کد سوال از یک روح